Sunday, July 7, 2013

Bab Satu : SK Lembah Klau Raub Pahang.

Bab Satu
SK Lembah Klau Raub Pahang.
Sebaik sahaja aku mendapat tawaran dari laman website www.moe.gov.my yang menyatakan , Tahniah!  Permohonan anda telah berjaya, dan anda ditempatkan di SK Lembah Klau Raub Pahang. Alhamdulillah aku berjaya menjadi guru J-Qaf akhirnya. Walaupun begitu perasaan gelisah amat-amatlah menghantui diri ku samada menerima atau tidak, taka pa , ini telah dihuraikan dalam bab yang lepas.
Setelah berkursus selama 2 minggu di IPTAA (Institut perguruan Tengku Ampuan Afzan) di Kuala Lipis Pahang, aku mula hadir dengan orang tua ku untuk mencari rumah sewa di Felda Lembah Klau, masihku ingat lagi dialog ayah ku .
“ Aziz, Nasib awakla duduk dalam hutan ini ya” , semacam bunyi nada cabaran kepadaku, aku tersenyap dan redha sahaja dengan cabaran dari ayah ku ini. Ayah pun menceritakan pengalamannya mengajar di felda lembah klau. “Ayah dulu ada kuliah maghrib yang tetapi disini tak salah sebulan sekali, nanti kirim salam lah kepada siapa yang kenal”. 

Sampai sahaja di sekolah aku disambut oleh guru GPK Hem Ustazah ? dan menyatakan ada rumah guru kosong dan dia telah memberitahu guru besar untuk penempatan sementara ku disana. Untuk 3 bulan pertama ini, aku tidak membawa isteri ku ke Lembah Klau. Se awal jam 7.15 pagi aku sampai di pejabat menunggu untuk mendaftar diri kali pertama sebagai guru JQaf, bersama ku Ustazah Nur Hidayu Puniran yang juga ditugaskan di sini. Dipendekkan cerita kami mengisi buku lapor diri dan mengambil buku rekod mengajar dan diajak untuk melawat persekitaran sekolah lembah klau. 

No comments:

Post a Comment